Erelid Ap Boon overleden

Helaas bereikte ons het droevige nieuws dat onze oud-voorzitter en erelid Ap Boon op 28 juni 2023 is overleden.

Ap was van onschatbare betekenis voor onze vereniging en jachthaven. Hij maakte 25 jaar deel uit van het bestuur en tijdens zijn 15-jarig voorzitterschap heeft de jachthaven zich ontwikkeld tot wat het nu nog steeds is. Ap realiseerde de aankoop van de jachthaven van de gemeente, zodat de vereniging zelf eigenaar werd.

Hij was de drijvende kracht bij de bouw van de Waaier, ons huidige clubhuis, ter vervanging van een sterk verouderd clubschip. Daarbij heeft Ap, van beroep hoofduitvoerder bij een bouwbedrijf, zelf actief meegebouwd, waardoor de vereniging de bouw veel goedkoper kon realiseren.

Daarnaast was Ap een geweldige voorzitter, die groot belang hechtte aan de onderlinge verhoudingen tussen leden. Hij gaf het verenigingskarakter van de haven in woord en daad gestalte. Saamhorigheid, integriteit en eerlijkheid stonden daarbij hoog in het vaandel.

Voor zijn werk bij de vereniging is Ap benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Een meer dan verdiende en veelzeggende benoeming.

Dinsdagavond 4 juli 2023
tussen 19:30 en 21:00 uur
in ‘zijn’ Waaier

is er een samenzijn waar herinneringen aan Ap gedeeld kunnen worden.

De familie van Ap stelt het zeer op prijs als u daarbij aanwezig kunt zijn.

Het bestuur wenst familie, vrienden en bekenden van Ap namens alle leden en oud-leden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Hopelijk geeft de grote dankbaarheid voor al zijn werk en inzet daarbij enige troost.

Het overlijdensbericht is (alleen voor leden) hier te vinden.