Tarieven

Jachthaven De Oude Horn

Tarieven en richtlijnen

Hieronder vindt u de tarieven vanaf 1 januari 2024 van een groot aantal faciliteiten op de jachthaven en enkele huisregels. Deze tarieven kunnen in de toekomst wijzigen.

In verband met de verhoogde kosten die ontstaan door de suikertax en wat dit betekent voor de inkoop van de dranken worden de prijzen van de kantine later bekend gemaakt.

OvernachtingOvernachting passanten

€ 1,50 per meter, per nacht, incl. BTW.  Verwijderingsbijdrage  € 1,00 per dag.

Wilt u een extra nacht toevoegen, geef dat a.u.b. vóór 10:00 uur aan bij de havenmeester. Graag op de dag van vertrek vóór 11:00 uur wegvaren. Zo niet, dan moeten wij een extra overnachting in rekening brengen.

Voor groepen en vaartochten (minimaal 10 boten) geldt een korting van 20% op de meterprijs.

Camperplaats

Het tarief voor een Camperplaats is € 17,- per nacht, excl. elektriciteit (3,- per nacht).

Dit bedrag is ongeacht het aantal personen.

ElektriciteitElektriciteit passanten

Munten à € 1,00  voor 1.5 KWh. (verkrijgbaar in het havenkantoor)

WaterWater

€ 0,50 per honderdvijftig liter (automaat).

Een slanghaspel is bij havenkantoor te leen.

Douches, toilet en wastafelsDouches, toilet en wastafels

Gebruik douche  € 1,00 (per 5 minuten)

De wasgelegenheid is het hele vaarseizoen open; u vindt deze bij de kantine.

Wasserette

Kosten wassen, incl. poeder € 3.00 Wasserette; Kosten drogen  € 2.00

Waspoeder en munten zijn bij de havenmeester te koop.

De wasserette vindt u achter de kantine.

Fietspictogram

Fietsverhuur

Afhankelijk van beschikbaarheid kunt u een dames- en / of herenfiets huren voor € 10,- per fiets per dag.

Vuilwatertank en Huishoudelijk afvalHuishoudelijk afval

Gelieve afval te deponeren in de daarvoor bestemde container. Afvalcontainers vindt u op de parkeerplaats.

Houdt ons terrein netjes en schoon!

HuisdierenHuisdieren

Huisdieren zijn alleen aangelijnd toegestaan.

U kunt uw hond uitlaten in het Stadspark tegenover het haventerrein.

Toegang

Van de havenmeester ontvangt u een pincode voor het elektronische toegangshek.

GasflessenGasflessen

Gasflessen zijn te koop via de havenmeester.

GeluidsoverlastGeluid

U staat er misschien niet bij stil, maar gesprekken en radio- en televisiegeluiden kunnen over het water verder dragen dan we denken. Dit kan hinderlijk zijn voor anderen.

LigplaatsLigplaats, lidmaatschap en donateurschap

Een vaste ligplaats in de jachthaven kost incl. BTW € 18,50 per m² per jaar (met een minimum van € 225,=) en eenmalig € 200,= invaargeld. Het tarief voor een bijboot op een aparte ligplaats is €50,- per jaar. Verwijderingsbijdrage € 25,00 per jaar.

Daarnaast wordt verwacht dat u 10 uur per jaar werkzaamheden verricht (of € 35,00 per niet-gewerkt uur betaalt).

De contributie voor leden en donateurs bedraagt € 50,= per jaar.

Bij tussentijds, gedurende het kalenderjaar , in- en uitvaren gelden speciale regels. Indien het lid de ligplaats c.q. het lidmaatschap beëindigd zal er geen restitutie van het reeds voldane liggeld plaatsvinden.

Ons haven- en huishoudelijk regelement per november 2023 kunt u vinden via onderstaande links

Havenreglement per nov. 2023           HH-regelement per nov. 2023

Voor meer informatie en het aanvraagformulier, klik hier.

Winterberging, afspuiten en hellingenWinterberging, knippen en scheren, afspuiten en takelen

Winterberging op de wal:

Voor niet-ligplaatshouders kost de winterstalling op de wal (incl. takelen / hellingen en milieuheffing) € 30,- per m² (met een minimum van 15 m²). Daarnaast dient u donateur te worden (€ 50,- per jaar).

Voor leden met een ligplaats kost de winterberging op de wal 50% van het jaarliggeld van de boot, plus € 55,- voor het uit het water takelen.

Knippen en scheren

Onder knippen en scheren wordt verstaan het kortstondig, in een periode van twee weken in het voorjaar, het onderwaterschip behandelen (aangroei verwijderen, schoonmaken en antifouling aanbrengen, enz.). Voor leden kost dit € 55,00 voor het uit het water takelen, plus eventuele kosten van het afspuiten (als men dit niet zelf doet).

Afspuiten

Het tarief voor het laten afspuiten van uw boot bedraagt € 25,=.

Takelen

Het tarief om uw boot alleen op de kant te takelen (dus zonder winterberging) bedraagt €55,- voor leden en €100,- voor niet-leden.

Winterberging in het water:

Wilt u alleen gebruikmaken van de winterberging te water, dan kost dat € 18,50 per m² incl. BTW (met een minimum van 15 m²). Daarnaast dient u donateur te worden (€ 50,- per jaar). De winterberging te water loopt van 1 november tot 1 april. De boot moet dus uiterlijk 31 maart weg om plaats te maken voor ligplaatshouders.

Voor het aanvraagformulier winterstalling, klik hier.

Voor het aanvraagformulier knippen en scheren, klikt u hier.

Groot logo Jachthaven de Oude Horn